Drodzy Czytelnicy,

Funkcjonowanie większości instytucji kultury bez zawierania umów cywilnoprawnych nie byłoby możliwe — często jest to jedyna forma współpracy, jaką można nawiązać. Pojawia się wtedy pytanie, jaką formę umowy wybrać. Czy zatrudnić na podstawie umowy-zlecenia czy jest to umowa o świadczenie usług? A może charakter współpracy jest taki, że lepsza będzie umowa o dzieło? Często też zdarza się, że w razie pozyskania dodatkowych środków w ramach projektu umowę-zlecenia zawiera się z własnym pracownikiem. Przed takimi dylematami stają czasem dyrektorzy lub osoby odpowiedzialne za sprawy kadrowe w instytucji kultury.

Dodatkowo, od 1 stycznia 2021 r. instytucje kultury, które zawierają umowy o dzieło, mają nowe obowiązki, związane ze zgłoszeniem ich do ZUS.

Aby ułatwić Państwu usystematyzowanie wiedzy o formach zatrudniania pracowników i współpracowników w instytucjach kultury oraz zapoznać z nowymi przepisami dotyczącymi zatrudniania, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało jednodniowe specjalistyczne szkolenie online pt. Umowy-zlecenia i umowy o dzieło w instytucjach kultury. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.

Miejsce szkolenia i jego termin

Prowadzący szkolenie

Szkolenie poprowadzi Anna Gotkowska:

Cel szkolenia

Celem przygotowanego specjalnie dla dyrektorów instytucji kultury szkolenia online jest zdobycie praktycznej wiedzy, która pomoże nie tylko wybrać właściwy i najlepszy dla instytucji rodzaj umowy, ale także zrozumieć prawa i obowiązki wynikające z każdej z nich.

Tematyka szkolenia

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się m.in.:

  1. Kiedy warto podpisać umowę cywilnoprawną?
  2. Czym się różni umowa-zlecenie od umowy o świadczenie usług?
  3. Kiedy zawrzeć umowę o dzieło a kiedy umowę-zlecenie?
  4. Co decyduje o tym, że dana umowa cywilnoprawna nie może dziełem?
  5. Na co uważać, zawierając umowę-zlecenie z własnym pracownikiem?
  6. Jakie obowiązki ma instytucja w związku z rejestracją umów o dzieło w ZUS? Co to oznacza w praktyce?

Podczas szkolenia zdobędą Państwo wiedzę, która pomoże nie tylko wybrać właściwy i najlepszy dla instytucji rodzaj umowy, ale także zrozumieć prawa i obowiązki wynikające z każdej z nich.

Koszt szkolenia

W cenie szkolenia online (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:

Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 379 zł zapłacą Państwo 329 zł netto za uczestnika szkolenia.

Biorące udział w szkoleniu instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT, ponieważ finansują je ze środków publicznych (nie ma znaczenia czy finansują szkolenie z dotacji czy ze środków własnych). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT.

Szkolenie online odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting

  1. Do korzystania z warsztatów online potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
  2. Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
  3. Udział w szkoleniu online nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
  4. Przed szkoleniem online każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu online. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.

Materiały do pobrania

Szanowni Użytkownicy wersji online Poradnika Instytucji Kultury!

Specjalnie dla Państwa ułatwiamy korzystanie z nowej wersji Poradnika Instytucji Kultury online.

Od tej pory logowanie się do serwisu jest możliwe poprzez zakładkę Moje konto.


Po kliknięciu w Moje konto w polu *Użytkownik należy podać adres email.

Chodzi o taki adres email, który został nam podany przy ostatnim zamówieniu dostępu online do Poradnika Instytucji Kultury albo zamówieniu prenumeraty Poradnika Instytucji Kultury, o ile jest to pakiet umożliwiający korzystanie także z wersji online.

Po wpisaniu adresu email należy kliknąć w tekst Nie pamiętasz hasła? a następnie ustawić nowe hasło.

W razie problemów z zalogowaniem się prosimy o kontakt pod adresem mailowym e–sklep@prawodlapraktykow.pl, podając nazwę Klienta, NIP lub imię i nazwisko osoby zamawiającej dostęp online lub prenumeratę.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem po zakładce Moje konto.

Instrukcja Video do zapoznania się z przewodnikiem dodawania użytkowników.

Życzymy dużo sukcesów w życiu zawodowym!
Zespół Wydawnictwa Prawo dla Praktyków