Drodzy Czytelnicy,
Już od 10 grudnia br. instytucje kultury, podobnie jak inne podmioty publiczne, mają obowiązek stosowania doręczeń elektronicznych. Tak wynika z przepisów Ustawy z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych. W założeniu system e-Doręczeń ma zastąpić ePUAP.
Koniec października to dobry moment, aby dowiedzieć się jakie obowiązki w związku z tym ma dyrektor instytucji kultury, Zwłaszcza, że stosowanie e-doręczeń wymaga wielu przygotowań po stronie instytucji kultury.
Aby przybliżyć Państwu przepisy dotyczące doręczeń elektronicznych i wynikających z nich obowiązków, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało jednodniowe, specjalistyczne szkolenie online pt. E-doręczenia w instytucjach kultury. Aspekty prawne. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.
Miejsce szkolenia i jego termin
- Data: 25 października 2023 r.
- Czas trwania: 09:30 do 12:30
Prowadzący szkolenie
Szkolenie poprowadzi Anna Gotkowska:
- radca prawny, zatrudniona w dużym podmiocie z sektora finansów publicznych;
- absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim;
- autorka licznych publikacji dotyczących prawa pracy, prawa instytucji kultury w Poradniku Instytucji Kultury (Wydawnictwo Prawo dla Praktyków);
- autorka publikacji książkowych dla instytucji kultury, m.in. dotyczących regulaminu organizacyjnego i regulaminu wynagradzania oraz czasu pracy;
- szkoleniowiec z zakresu m.in. wynagradzania pracowników i prawa pracy w instytucjach kultury;
- właścicielka kancelarii prawnej zajmującej się doradztwem prawnym dla instytucji kultury.
Cel szkolenia
Celem szkolenia online jest zdobycie praktycznej wiedzy o stosowaniu przepisów Ustawy z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych i przygotowanie Państwa do wprowadzenia ich w życie w Państwa instytucjach kultury.
Tematyka szkolenia
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:
- Czym jest i na tym polega e-Doręczenie?
- Czym się różni publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) od publicznej usługi hybrydowej (PUH)? Co ma pierwszeństwo stosowania?
- W jakim zakresie instytucja kultury jest zobowiązana do korzystania e-doręczeń?
- Co po 10 grudnia 2023 r. instytucja kultury może wysłać „zwykłą” pocztą, czyli jakie są wyłączenia stosowania e-doręczeń?
- Jakie instrumenty techniczne należy posiadać, aby móc stosować e-doręczenia?
- Kim jest operator wyznaczony? Jak zawrzeć z nim umowę? Jak ustalić koszty e-doręczeń?
- Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów elektronicznych (BAE).
- Jak się zarejestrować w BAE?
- Jak korzystać z bazy adresów elektronicznych?
- Skutki prawne wpisu adresu do doręczeń elektronicznych.
- Zarządzanie skrzynką na doręczeń. Administrator skrzynki doręczeń.
- Jak działać będzie publiczna usługa hybrydowa? Jakie będą parametry techniczne korespondencji w PUH?
- Nadanie i doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego. W jaki sposób zostanie potwierdzone nadanie i odebranie przesyłki?
- W jakiej sytuacji publiczna usługa hybrydowa zostanie uznana za niewykonaną lub nienależycie wykonaną.
- Odpowiedzialność operatora wyznaczonego oraz postępowanie reklamacyjne.
Koszt szkolenia
W cenie szkolenia online (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:
- 3 godziny szkoleniowe ze specjalistą w zakresie finansów i rachunkowości instytucji kultury,
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia online w formie czatu,
- materiały, stanowiące podsumowanie tematyki poruszanej na szkoleniu — przesłane drogą mailową,
- certyfikat dla każdego uczestnika — przesłany drogą mailową.
Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 469 zł zapłacą Państwo 399 zł netto za uczestnika szkolenia.
Biorące udział w szkoleniu instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Za szkolenie wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu wydarzenia. Wystarczy zaznaczyć w formularzu zgłoszenia na szkolenie treść oświadczenia w sprawie zwolnienia od VAT.
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting
- Do korzystania ze szkolenia potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
- Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
- Udział w szkoleniu nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
- Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
- Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas szkolenia i wylogowania uczestników niezgłoszonych na szkolenie albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.