Drodzy Czytelnicy,

Rozliczenie dotacji to związany z określonym terminem sposób potwierdzenia jej wykorzystania zgodnie z przeznaczeniem. Ustawa o finansach publicznych stwierdza jedynie, że niewykorzystaną do końca roku budżetowego kwotę dotacji zwraca się do budżetu jednostki samorządu terytorialnego do 31 stycznia następnego roku. O ile rozliczenie dotacji celowej nie powinno budzić wątpliwości, bo zasady jej rozliczenia powinny wynikać z umowy, o tyle większy problem zawsze stwarzają dotacje podmiotowe.

Wynika to z tego, że ani ustawa o finansach publicznych, ani ustawa o działalności kulturalnej, nie odnoszą się do zasad rozliczania dotacji podmiotowych udzielanych przez organizatora samorządowej instytucji kultury. Uzasadnione jest jej rozliczenie poprzez wykazanie zrealizowania określonych statutem zadań instytucji kultury.

Ze względu na to, że w tym zakresie umowa z organizatorem nie jest obowiązkowa, najczęściej jednostka samorządu terytorialnego wydaje zarządzenie lub podejmuje uchwałę. Ustala w nich m.in. zasady udzielania dotacji, a także sposób i termin jej rozliczania.

Na te wszystkie wątpliwości i wiele innych odpowiemy w trakcie specjalnie przygotowanego przez Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawcę Poradnika Instytucji Kultury, 90-minutowego webinaru pt. Rozliczenie dotacji w instytucji kultury. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.

Termin i czas trwania webinaru

Prowadzący webinar

Webinar poprowadzi i na wszystkie Państwa pytania z tego zakresu odpowie Ewa Ostapowicz:

Cel webinaru

Celem webinaru jest zdobycie praktycznej wiedzy o stosowaniu przepisów dotyczących rozliczenia dotacji w instytucji kultury i poznanie rozwiązań specyficznych problemów, jakie w związku z tym zagadnieniem pojawiają się w instytucjach kultury.

Program webinaru

  1. Dotacja podmiotowa
    • Zarządzenie organizatora dotyczące rozliczania dotacji
    • Dokumenty wymagane przy rozliczeniu
    • Jakie konta księgowe brać pod uwagę przy rozliczeniu dotacji
    • Sprawozdanie opisowe rozliczenia dotacji
  2. Dotacja celowa
    • Zgodność rozliczenia dotacji z umowa dotacyjną
    • Dokumenty wymagane do rozliczenia dotacji celowej
  3. Przykładowe rozliczenia dotacji podmiotowej i celowej

Koszt webinaru

W cenie webinaru (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:

Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 259 zł zapłacą Państwo 189 zł netto za uczestnika webinaru.

Biorące udział w webinarze instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Za webinar wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu wydarzenia. Wystarczy zaznaczyć w formularzu zgłoszenia na webinar treść oświadczenia w sprawie zwolnienia od VAT.

Webinar odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting

  1. Do korzystania z webinaru potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
  2. Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
  3. Udział w webinarze nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
  4. Przed webinarem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w webinarze. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
  5. Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas webinaru i wylogowania uczestników niezgłoszonych na webinar albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.

Materiały do pobrania

Szanowni Użytkownicy wersji online Poradnika Instytucji Kultury!

Specjalnie dla Państwa ułatwiamy korzystanie z nowej wersji Poradnika Instytucji Kultury online.

Od tej pory logowanie się do serwisu jest możliwe poprzez zakładkę Moje konto.


Po kliknięciu w Moje konto w polu *Użytkownik należy podać adres email.

Chodzi o taki adres email, który został nam podany przy ostatnim zamówieniu dostępu online do Poradnika Instytucji Kultury albo zamówieniu prenumeraty Poradnika Instytucji Kultury, o ile jest to pakiet umożliwiający korzystanie także z wersji online.

Po wpisaniu adresu email należy kliknąć w tekst Nie pamiętasz hasła? a następnie ustawić nowe hasło.

W razie problemów z zalogowaniem się prosimy o kontakt pod adresem mailowym e–sklep@prawodlapraktykow.pl, podając nazwę Klienta, NIP lub imię i nazwisko osoby zamawiającej dostęp online lub prenumeratę.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem po zakładce Moje konto.

Instrukcja Video do zapoznania się z przewodnikiem dodawania użytkowników.

Życzymy dużo sukcesów w życiu zawodowym!
Zespół Wydawnictwa Prawo dla Praktyków