Drodzy Czytelnicy,
Instytucje kultury stosują przepisy ustawy o rachunkowości, a zatem mają obowiązek stworzenia w języku polskim polityki rachunkowości. Prawidłowo sporządzona polityka rachunkowości pozwala wyeliminować wiele błędów, zwłaszcza tych dotyczących wyceny i ewidencji księgowej. Trzeba także pamiętać jak ważną rolę we właściwym funkcjonowaniu systemu rachunkowości instytucji odgrywa prawidłowy obieg, kontrola i przechowywanie dokumentów księgowych.
Aby ułatwić Państwu weryfikację, czy polityka rachunkowości w Państwa instytucji kultury zawiera prawidłowe sformułowania i jest dostosowana do jej specyfiki, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało specjalistyczny webinar pt. Polityka rachunkowości w instytucjach kultury. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.
Miejsce szkolenia i jego termin
- Data: 10 listopada 2023 r.
- Czas trwania: 09:00 do 11:00
Prowadzący webinar
Webinar poprowadzi Ewa Ostapowicz:
- ekonomistka,
- absolwentka studiów podyplomowych w kierunku zarządzania i rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych,
- od wielu lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z finansami i rachunkowością,
- specjalistka w zakresie finansów i rachunkowości instytucji kultury,
- autorka licznych porad z finansów i rachunkowości instytucji kultury w Poradniku Instytucji Kultury oraz publikacji książkowych Wydawnictwa Prawo dla Praktyków.
Cel webinaru
Celem webinaru jest przedstawienie rozwiązań w zakresie zapisów zdarzeń i operacji gospodarczych w księgach rachunkowych instytucji — omówienie poszczególnych zagadnień polityki rachunkowości ma zapewnić prawidłowe opisywanie zdarzeń oraz zastosowanie uproszczeń zgodnych z ustawą o rachunkowości.
Tematyka webinaru
Uczestnicy webinaru dowiedzą się m.in.:
- Jak dostosować politykę rachunkowości do specyfiki działania poszczególnych instytucji kultury?
- Czy wszystkie instytucje mogą stosować uproszczenia i jak je prawidłowo opisywać w polityce rachunkowości?
- Jak poprzez odpowiednie zapisy zapewnić prawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych?
- Jakie błędy najczęściej popełniają instytucje kultury przy tworzeniu i zmianach w polityce rachunkowości?
Koszt webinaru
W cenie webinaru (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:
- 120 minut ze specjalistką w zakresie finansów i rachunkowości instytucji kultury,
- możliwość zadawania pytań w trakcie webinaru w formie czatu oraz w formie audio,
- materiały stanowiące podsumowanie tematyki poruszanej na webinarze wysyłane mailem,
- certyfikat dla każdego uczestnika wysyłany mailem.
Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 339 zł zapłacą Państwo 279 zł netto za uczestnika webinaru.
Biorące udział w szkoleniu instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Za szkolenie wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu wydarzenia. Wystarczy zaznaczyć w formularzu zgłoszenia na szkolenie treść oświadczenia w sprawie zwolnienia od VAT.
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting
- Do korzystania ze szkolenia potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
- Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
- Udział w szkoleniu nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
- Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
- Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas szkolenia i wylogowania uczestników niezgłoszonych na szkolenie albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.