Regulamin serwisu

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO PRAWODLAPRAKTYKOW.PL

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Nasz regulamin określa ogólne warunki, zasady, prawa i obowiązki użytkowników, usługodawcy oraz sposób świadczenia usług dostępnych na stronie prawodlapraktykow.pl, dalej zwanej ,,Serwisem Internetowym’’.
  2. Stronę Serwisu prowadzi Magdalena Winiarczyk, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą WYDAWNICTWO PRAWO DLA PRAKTYKÓW MAGDALENA WINIARCZYK, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki pod adresem ul. Obrońców Tobruku 34 lok. 37, 01-494 Warszawa, NIP 7141632881, REGON 145961023, dalej zwana Usługodawcą.
  3. Serwis ma charakter usługowo-informacyjny, umożliwia w szczególności zakup Usługi cyfrowej lub zapisanie się na szkolenia organizowane przez Usługodawcę. Za pośrednictwem Serwisu, Usługodawca udostępnia informacje związane z przedmiotem swojej działalności.
  4. Kontakt z Usługodawcą odbywa się poprzez:
    1. adres poczty elektronicznej: e-sklep@prawodlapraktykow.pl ;
    2. pod numerem telefonu: +48 505464102;
    3. formularz kontaktowy dostępny na stronach Serwisu Internetowego.
  5. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej prawodlapraktykow.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
  6. Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego Użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Użytkownika szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia ww. zagrożeń, Użytkownik powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
  7. Wszelkie informacje i treści zamieszczone w Serwisie dotyczące kwestii prawnych odzwierciedlają opinię ich autora i nie powinny być traktowane jako indywidualne porady prawne czy oficjalne wytyczne w danej dziedzinie. Treści te mają charakter ogólny i są przeznaczone jako uzupełnienie wiedzy, a nie jako zastępstwo indywidualnych konsultacji ze specjalistą. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zastosowanie porad i wskazówek opisanych na stronie Serwisu w konkretnej sytuacji dotyczącej Użytkownika.
  8. Usługodawca wyznaczył pojedynczy punkt kontaktowy służący do kontaktu z Użytkownikami, z organami państw członkowskich Unii Europejskiej, Komisją Unii Europejskiej i Radą Usług Cyfrowych, o której mowa w Rozporządzeniu DSA. Komunikacja w punkcie odbywa się pod adresem e-mail wskazanym w ppkt. 4 powyżej, w języku polskim i angielskim.
  9. Usługodawca może również informować w Serwisie o możliwości zawarcia innych umów o świadczenie usług. Umowy te zawierane są na podstawie odrębnych dokumentów wskazanych na stronach internetowych Serwisu.

II. DEFINICJE

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają: Aktualizacja – modyfikacja Treści cyfrowej, w tym jej zabezpieczeń, która jest niezbędna do zachowania zgodności Treści cyfrowej z Umową; Cyfrowe wydania – treść cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta prezentowana w Serwisie, w formie cyfrowej publikacji danych, których opis jest prezentowany przy każdym z produktów, w szczególności e-book; Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy; Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.); Konsument – Użytkownik będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego; Konto – przydzielona Użytkownikowi, który dokonał Rejestracji część Serwisu, za pomocą której Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach Serwisu; Papierowe wydania – produkt prezentowany w Serwisie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów, w formie papierowej publikacji dostępnej w prenumeracie lub publikacji jednorazowej; Przedsiębiorca – Użytkownik będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego; Prenumerata – forma zamówienia Papierowych wydań lub Cyfrowych wydań dostępnych w Serwisie Internetowym, umożliwiająca ich regularne otrzymywanie przez określony czas, zgodnie z opisem dostępnym przy każdym z prezentowanych produktów. Prenumerata dotyczy publikacji cyklicznych i realizowana jest na podstawie jednorazowego zamówienia obejmującego cały okres prenumeraty, zgodnie z warunkami określonymi na stronach Serwisu; Regulamin – niniejszy dokument; Rozporządzenie DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych); Towar – produkt prezentowany w Serwisie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów, w szczególności Papierowe wydanie; Usługa cyfrowa – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, pozwalająca Klientowi m.in. na dostęp do danych w postaci cyfrowej, pojawiających się w Serwisie w okresie obowiązywania Umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej, dostarczanych w sposób ciągły w postaci dostępu do Cyfrowych wydań, zakupionych w ramach Umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej. Dostęp do materiałów odbywa się za pośrednictwem Konta Użytkownika. Usługodawca oferuje różne rodzaje Usług cyfrowych, których szczegółowy zakres został opisany na stronach internetowych Serwisu; Umowa o dostarczenie Treści cyfrowych – umowa o dostarczenie Treści cyfrowych, w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, zawierana pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie; Umowa o dostarczenie Usługi cyfrowej – umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie; Umowa o świadczenie Usługi Szkolenia – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem w ramach Serwisu, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie polegająca na świadczeniu Usługi Szkolenia; Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem; Ustawa o prawach autorskich – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83 ze zm.); Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827); Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.); Usługa Szkolenia/Szkolenie – wydarzenie organizowane przez Usługodawcę stacjonarnie w miejscu i czasie wyznaczonym przez Usługodawcę lub online w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem wskazanych przez Usługodawcę systemów teleinformatycznych; Usługi elektroniczne/Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.); Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która może korzystać z Usług dostępnych w Serwisie; Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej lub Umowy o świadczenie Szkolenia, na zasadach określonych niniejszym Regulaminem; Zmiana – modyfikacja Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową i nie wiąże się z kosztami po stronie Konsumenta. III. ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU
  1. Usługodawca w ramach Serwisu umożliwia Użytkownikom korzystanie ze świadczonych przez siebie Usług, a w szczególności przeglądania informacji dostępnych w Serwisie, składania Zamówień w ramach Serwisu, jak też korzystania z innych Usług dostępnych w Serwisie.
  2. Korzystanie z Serwisu może się odbywać wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
  3. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Serwisu oraz Usług:
  • urządzenie z dostępem do Internetu,
  • dostęp do poczty elektronicznej,
  • najnowsza wersja przeglądarki internetowej z włączoną obsługą plików Cookies i Java Script,
  • program do odczytu i zapisywania plików formatu PDF oraz plików w formacie *xlsx.
  1. Użytkownik jest uprawniony do korzystania z zasobów Serwisu wyłącznie na własny użytek. Usługodawca nie wyraża zgody na używanie zasobów i funkcjonalności Serwisu w celu prowadzenia przez Użytkownika działalności, która naruszałaby interes Usługodawcy.
  2. Zabronione jest korzystanie przez Użytkownika z Serwisu lub Usług w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy, a w szczególności dostarczanie treści bezprawnych.

IV. USŁUGI

  1. Świadczenie Usług odbywa się na zasadach określonych w niniejszym dokumencie.
  2. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z następujących nieodpłatnych Usług:
  1. przeglądanie i wyszukiwanie informacji zamieszczonych w Serwisie,
  2. założenie i prowadzenie Konta w Serwisie,
  3. skorzystanie z formularza kontaktowego,
  4. zapisanie się na Newsletter.
  1. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na przeglądaniu i wyszukiwaniu informacji dostępnych w Serwisie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia przez Użytkownika strony internetowej Serwisu.
  2. Usługodawca na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie umożliwia założenie i prowadzenie Konta Użytkownika w Serwisie.
  3. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego w Serwisie.
  4. Korzystanie z niektórych Usług Serwisu wymaga Rejestracji i posiadania aktywnego Konta. Usługodawca zapewnia Użytkownikom możliwość zarejestrowania Konta w Serwisie. Zasady świadczenia Usługi założenia i prowadzenia Konta w Serwisie zostały wskazane w pkt. V Regulaminu.
  5. Użytkownik ma możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na stronie Serwisu wiadomości do Usługodawcy. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Użytkownikom kontakt z Usługodawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Użytkownika.
  6. W zależności od rodzaju Usługi cyfrowej Użytkownik ma możliwość skorzystania z formularza dostępnego w Serwisie w celu przesłania pytania z opisem problemu do specjalisty. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Użytkownikowi zadanie pytania specjaliście jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania pytania przez Użytkownika. Szczegółowe zasady świadczenia Usługi wskazano w Serwisie.
  7. Użytkownik ma możliwość otrzymywania od Usługodawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej (Usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w Formularzu Newslettera. Użytkownik w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi Newsletter.
  1. Usługodawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Serwisu. Promocje w Serwisie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
  2. W przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu, Usługodawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.

V. KONTO

  1. Usługa prowadzenia Konta w Serwisie dostępna jest po dokonaniu Rejestracji.
  2. Rejestracja Konta następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie przez Użytkownika formularza rejestracyjnego, udostępnionego w Serwisie. W celu poprawnego zakończenia rejestracji Użytkownik może być również proszony o dokonanie dodatkowej aktywacji Konta, w tym z wykorzystaniem poczty e-mail, zgodnie z informacjami wyświetlanymi w Serwisie.
  3. Wypełniając pola formularza rejestracyjnego Użytkownik obowiązany jest do podania danych oznaczonych jako obowiązkowe, w tym w szczególności swojego adresu e-mail.
  4. Poprzez dokonanie Rejestracji Konta, Użytkownik oświadcza, że dane podane przez niego w formularzu rejestracyjnym są prawdziwe i nie naruszają praw osób trzecich.
  5. Użytkownik jest zobowiązany do wprowadzania w Serwisie danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz informowania niezwłocznie o jakichkolwiek zmianach dotyczących danych przekazanych Usługodawcy.
  6. Czynności zmierzające do założenia Konta, jak również inne czynności w ramach świadczonej Usługi prowadzenia Konta, mogą dokonywać jedynie osoby należycie umocowane do działania w imieniu Użytkownika będącego Przedsiębiorcą.
  7. Użytkownik nie może posiadać więcej niż jednego Konta przypisanego do jednego adresu poczty elektronicznej. Użytkownikowi nie wolno korzystać z Kont innych Użytkowników oraz udostępniać innym osobom możliwości korzystania z Konta, w tym ujawniać hasła dostępu do Konta.
  8. Przeglądanie niektórych treści prezentowanych w Serwisie oraz korzystanie z niektórych funkcjonalności w nim dostępnych, może wymagać od Użytkownika założenia Konta i zalogowania się do niego.
  9. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Serwisie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika zarejestrowanego żądania usunięcia Konta.

VI. PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY, UMOWY O DOSTARCZENIE TREŚCI CYFROWYCH, UMOWY O DOSTARCZENIE USŁUGI CYFROWEJ, UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI SZKOLENIA

  1. Informacje o Towarach, Treściach cyfrowych, Szkoleniach i Usługach cyfrowych podane są na stronach internetowych Serwisu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. W przypadku, gdy Usługodawca stosuje mechanizmy indywidualnego dostosowania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, każdorazowo przekazuję tę informację Konsumentowi, podczas składania Zamówienia, z uwzględnieniem wymogów, jakie nakładają w tym zakresie przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
  3. Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej, a także założenie Konta i zalogowanie się do niego.
  4. Użytkownik może złożyć zamówienie na Towar, Treść cyfrową, Szkolenie lub Usługę cyfrową poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Serwisu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Usługodawcy przez Użytkownika w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży, Umowy o dostarczenie Treści cyfrowych, Umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej, Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia, będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Użytkownika, jeżeli na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej Usługodawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Usługodawcy o przyjęciu oferty Użytkownika i z chwilą jej otrzymania przez Użytkownika zawarta zostaje Umowa sprzedaży, Umowa o dostarczenie Treści cyfrowych, Umowa o dostarczenie Usługi cyfrowej, Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia.
  5. Złożenie Zamówienia w Serwisie Internetowym za pośrednictwem telefonu, poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej lub poprzez przesłanie wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego następuje w Dniach roboczych oraz godzinach wskazanych na stronie internetowej Sklepu Internetowego. W tym celu Użytkownik powinien:
    1. podać podczas rozmowy telefonicznej, w treści wiadomości elektronicznej lub w treści wiadomości wysłanej za pośrednictwem formularza kontaktowego, kierowanej do Usługodawcy nazwę Towaru, Treści cyfrowej, Szkolenia lub Usługi cyfrowej spośród Towarów, Treści cyfrowych, Szkoleń i Usług cyfrowych znajdujących się na stronie internetowej Serwisu i jego liczbę,
    2. wskazać sposób dostawy i formę płatności spośród sposobów dostawy i płatności podanych na stronie internetowej Serwisu,
    3. podać dane potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, numer telefonu oraz adres e-mail.
  6. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia, o którym mowa w pkt powyżej, podawana jest każdorazowo przez Usługodawcę ustnie po skompletowaniu całości Zamówienia lub poprzez poinformowanie w drodze wiadomości elektronicznej wraz z informacją, że zawarcie przez Użytkownika Umowy sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar, Treść cyfrową, Szkolenie, Usługę cyfrową z tą chwilą zostaje zawarta odpowiednio Umowa sprzedaży, Umowa o dostarczanie treści cyfrowej, Umowa o świadczenie Usługi Szkolenia lub Umowa o dostarczenie usługi cyfrowej.
  7. W przypadku Użytkownika będącego Konsumentem, Usługodawca każdorazowo po złożeniu Zamówienia za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego przesyła Użytkownikowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia.
  8. Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Użytkownika, będącego Konsumentem (w odpowiedzi na potwierdzenie warunków Zamówienia przesłanych przez Usługodawcę) wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej Usługodawcy, w której Użytkownik: akceptuje treść przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje treść Regulaminu i potwierdza zapoznanie się z pouczeniem o odstąpieniu od Umowy.
  9. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Umowy o dostarczanie treści cyfrowej, Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia lub Umowy o dostarczanie usługi cyfrowej, Usługodawca potwierdza Użytkownikowi jej warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej Użytkownika lub pisemnie na podany przez Użytkownika adres.
  10. Umowa sprzedaży, Umowa o dostarczenie Treści cyfrowych, Umowa o świadczenie Usługi Szkolenia, Umowa o dostarczenie Usługi cyfrowej zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

VII. TREŚCI CYFROWE

  1. Informacje o Treściach cyfrowych na stronach internetowych Serwisu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Wszystkie Treści cyfrowe dostępne w Serwisie Internetowym chronione są prawami autorskimi, w tym majątkowymi prawami autorskimi przysługującymi Usługodawcy oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Usługodawca oświadcza, że w zależności od Treści cyfrowej dostępnej w Serwisie, ma prawo udzielić licencji lub dalszej licencji na korzystanie z Treści cyfrowej, na zasadach zgodnych z Ustawą o prawach autorskich i prawach pokrewnych.
  4. Dostęp do Treści cyfrowych, Użytkownik otrzymuje poprzez udostępnienie Treści cyfrowych w Koncie , po otrzymaniu przez Usługodawcę informacji z banku lub systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności, chyba że Użytkownik i Usługodawca uzgodnili inny termin udzielenia dostępu.
  5. Termin dostarczenia Cyfrowych wydań jest zgody z określonym przez Użytkownika terminem rozpoczęcia prenumeraty, czyli zawarcia Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej oraz harmonogramem wydawniczym tytułu.
  6. Umowa o dostarczenie Treści cyfrowych jest zawierana na czas oznaczony i rozwiązuje się z chwilą upływu terminu, na który została zawarta. Termin, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca wskazuje każdorazowo na stronie Serwisu w opisie Treści cyfrowych.
  7. Usługodawca w ramach zawarcia Umowy o dostarczenie Treści cyfrowych, udziela Użytkownikowi na czas nieokreślony, nieodpłatnej i niewyłącznej licencji do korzystania z Treści cyfrowych (dalej zwanych: „Przedmiotem Licencji”) na polach eksploatacji, (dalej zwanej: „Licencją”). Usługodawca udziela Użytkownikowi Licencji do korzystania z Przedmiotu Licencji na następujących polach eksploatacji:
    1. wprowadzania do pamięci komputera Użytkownika;
    2. wykorzystywanie w dowolnej formie tylko i wyłącznie na potrzeby własne Użytkownika.
  8. Usługodawca oświadcza, że posiada prawo do wszystkich Przedmiotów Licencji, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej.
  9. Użytkownikowi nie przysługuje prawo do udzielania sublicencji w zakresie Licencji udzielonych zgodnie z niniejszym punktem Regulaminu.
  10. Do zawarcia Umowy o dostarczenie treści cyfrowych stosuje się odpowiednio pkt. VI ppkt 4-10 niniejszego Regulaminu.

VIII. DOSTĘP DO USŁUGI CYFROWEJ

  1. Usługodawca, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej udostępnia odpłatne narzędzia związane z korzystaniem z płatnych usług, możliwych do zakupu za pośrednictwem Serwisu, w szczególności dostęp do płatnych treści. Szczegółowy zakres przedmiotowy usługi, wskazany jest każdorazowo w opisie danej Usługi cyfrowej. Dostęp do treści stanowi Usługę cyfrową w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta.
  2. W ramach Usługi cyfrowej Użytkownik może uzyskać czasowy, odpłatny dostęp do treści publikowanych przez Usługodawcę, które są dostępne w czasie trwania Umowy o dostarczanie usługi cyfrowej.
  3. Umowa o dostarczenie Usługi cyfrowej jest zawierana na czas określony i rozwiązuje się z chwilą terminu zakończenia określonego w opisie Usługi cyfrowej.
  4. Użytkownik może dokonać zakupu Usługi cyfrowej za pośrednictwem Strony Serwisu.
  5. Usługa dostępu do Usługi cyfrowej jest świadczona wyłącznie dla zarejestrowanych Użytkowników i ma charakter odpłatny. W ramach Usługi cyfrowej mogą być świadczone również inne usługi dodatkowe.
  6. Dostęp wymaga utrzymania przez Użytkownika zarejestrowanego łącza internetowego przez cały czas korzystania ze świadczonej Usługi Dostępu.
  7. Informacje prezentowane w Serwisie, w tym informacje o możliwości zamówienia Usługi Dostępu stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  8. W przypadku Zamówień składanych przez Przedsiębiorców, czynności zmierzające do zawarcia Umowy, a w szczególności złożenie Zamówienia Usługi mogą dokonywać jedynie osoby należycie umocowane do działania w imieniu Przedsiębiorcy.
  9. Użytkownik może złożyć Zamówienie na Usługę cyfrową zgodnie z procedurą opisaną w pkt. VI Regulaminu. Użytkownik zgadza się współpracować z Usługodawcą, w przypadku Aktualizacji, o ile będzie ona przeprowadzona w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych środków technicznych.
  10. Usługodawca może dokonywać Zmian w Usłudze cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły z ważnych powodów, w tym w przypadku gdy jest ona niezbędna do dostosowania Usługi cyfrowej w sposób ciągły:
    1. do nowego środowiska technicznego lub
    2. do wzrostu liczby użytkowników lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych.
  11. Informacje o Zmianie są przekazywane Konsumentowi minimum 14 dni przed wdrożeniem Zmian wraz z opisem Zmian na adres poczty elektronicznej, który Konsument wskazał podczas składania Zamówienia.
  12. W przypadku Zmian, które w sposób istotny wpłyną negatywnie na dostęp lub korzystanie z Usługi cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły, Konsument może wypowiedzieć Umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia poinformowania Konsumenta o Zmianach lub dokonania Zmian.

IX. UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUGI SZKOLENIA

  1. Usługodawca, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej organizuje odpłatne Szkolenia w szczególności w formie wydarzeń edukacyjnych organizowanych:
    1. online, w czasie rzeczywistym za pośrednictwem wskazanej przez Usługodawcę platformy zewnętrznej;
    2. stacjonarnie w miejscu i czasie wyznaczonym przez Usługodawcę.
  2. Informacja o zakresie przeprowadzanego Szkolenia jest każdorazowo wskazywana w opisie Szkolenia na stronie Serwisu.
  3. Użytkownik może dokonać zapisu na Szkolenie poprzez stronę Serwisu, zgodnie z pkt VI powyżej.
  4. Usługodawca, może przewidzieć dostarczanie Uczestnikom Szkolenia dodatkowych materiałów edukacyjnych. Materiały te są dostarczane Uczestnikom zgodnie z informacjami wskazanymi przez Usługodawcę podczas składania Zamówienia.
  5. W przypadku Szkolenia przeprowadzanego online, Usługodawca w Serwisie wskazuje każdorazowo formy jego przeprowadzenia, w tym komunikator lub inne oprogramowanie niezbędne do uczestnictwa w Szkoleniu oraz inne wymogi techniczne i jego zakres. W przypadku Szkolenia online, Usługodawca może też w szczególności, w celu jego przeprowadzenia, udostępniać Użytkownikowi dostępu lub zaproszenia zawierające linki do wspomnianego oprogramowania, w tym w ramach Konta Użytkownika lub wiadomości e-mail przesyłanych na adres Użytkownika podany w trakcie składania Zamówienia.
  6. Szkolenie może mieć charakter jednorazowy lub odbyć się w ramach więcej niż jednego spotkania przeprowadzonego online lub stacjonarnie. Liczba spotkań przeprowadzonych w ramach Szkolenia podana jest w jego opisie.
  7. W opisie Szkolenia wskazany jest między innymi rodzaj, zakres, temat, program, forma i typ Szkolenia, czas trwania i termin lub terminy, w których przeprowadzane będzie Szkolenie, termin płatności faktury za szkolenie, a także w przypadku Szkolenia online typ komunikatora internetowego, za pośrednictwem którego Użytkownik może wziąć udział w Szkoleniu online.
  8. Uczestnikiem Szkolenia może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (dalej jako ,,Uczestnik Szkolenia’’).
  9. Najpóźniej do końca dnia roboczego poprzedzającego planowaną datę Szkolenia, Usługodawca przesyła na adres poczty elektronicznej wskazany przez Uczestnika Wydarzenia, niezbędne informacje dotyczące Szkolenia, w tym w szczególności dane dostępowe do Szkolenia przeprowadzanego online lub adres w przypadku Szkolenia przeprowadzonego stacjonarnie. Uczestnik loguje się na szkolenie za pomocą adresu email podanego Usługodawcy, chyba że co innego wynika z umowy z Usługodawcą.
  10. Faktura za Szkolenie jest przesyłana drogą elektroniczną na adres wskazany w zgłoszeniu na szkolenie. Faktura ma 7–dniowy termin płatności, przypadający zawsze po dacie szkolenia, chyba, że co innego wynika z umowy zawartej z Uczestnikiem Szkolenia.
  11. Szkolenia odbywają się pod warunkiem osiągnięcia minimalnej liczby Uczestników, wskazanej w opisie danego Szkolenia. W przypadku, gdy na dane Szkolenie nie zostanie osiągnięta minimalna liczba Uczestników, o której mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca skontaktuje się z Uczestnikami, najpóźniej na 1 dzień roboczy przed planowanym terminem rozpoczęcia Szkolenia, w celu poinformowania o nowym terminie Szkolenia bądź umożliwienia Uczestnikowi złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o świadczenie Usługi płatnej, zgodnie z wyborem Uczestnika.
  12. Usługodawca może również odwołać Szkolenie z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności z powodu siły wyższej, czy choroby osoby prowadzącej Szkolenie lub innych nieprzewidzianych sytuacji. W takim przypadku, Usługodawca niezwłocznie poinformuje Uczestników Wydarzenia o niemożliwości jego przeprowadzenia i wyznaczy nowy termin Szkolenia bądź umożliwi Uczestnikowi złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o świadczenie Usługi płatnej, zgodnie z wyborem Uczestnika.
  13. Jedno zaproszenie na Szkolenie online może być wykorzystane tylko przez jednego Uczestnika Szkolenia, chyba że co innego wynika z ustaleń Uczestnika z Usługodawcą. Usługodawca zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas Szkolenia online i wylogowania bez ostrzeżenia uczestników niezgłoszonych na Szkolenie.
  14. Usługodawca może przewidzieć również emisje biletów lub innego dokumentu, którego okazanie będzie uprawniało do udziału w Szkoleniu, np. dowodu wpłaty – w takim przypadku informacja o tym zostanie każdorazowo wskazana w Serwisie lub w treści wiadomości elektronicznej, zawierającej informacje o Szkoleniu, a udział w Szkoleniu może być uzależniony przez Usługodawcę lub podmiot trzeci organizujący Szkolenie od okazania tego dokumentu.
  15. Uczestnik Szkolenia stacjonarnego w czasie jego przeprowadzania kieruje się wskazówkami oraz zaleceniami prowadzącego Szkolenie, w tym zobowiązany jest do zachowania zgodnie z przekazanymi mu przepisami porządkowymi oraz zaleceniami dotyczącymi bezpieczeństwa. Uczestnik Wydarzenia nie stosujący się do poleceń i uwag, o których mowa w zdaniu poprzednim może zostać poproszony o ich opuszczenie.
  16. Uczestnik, bez zgody Usługodawcy, nie może utrwalać przebiegu Szkolenia, a także rozpowszechniać materiałów edukacyjnych udostępnionych mu w ramach Szkolenia.

X. DOSTAWA

  1. Dostawa Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Użytkownika w trakcie składania Zamówienia.
  2. Dostawa Treści cyfrowych i Usług cyfrowych jest realizowana poprzez udostępnienie w Koncie Użytkownika.
  3. Użytkownik może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Towarów:
    1. za pośrednictwem firmy kurierskiej;
    2. za pośrednictwem operatora pocztowego.
  4. Usługodawca na stronach internetowych Serwisu w opisie Towaru informuje Użytkownika o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
  5. Termin dostawy Papierowych wydań jest zgody z określonym przez Użytkownika terminem rozpoczęcia prenumeraty oraz harmonogramem wydawniczym tytułu.
  6. Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z pkt. XI ppkt. 2.
  7. Usługodawca dostarcza Użytkownikowi dowód zawarcia Umowy sprzedaży, Umowy o dostarczenie usług cyfrowych lub Umowy o dostarczanie treści cyfrowych..
  8. Jeżeli dla Towarów, Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.

XI. CENY I METODY PŁATNOŚCI

  1. Ceny Towarów, Treści cyfrowych, Usług cyfrowych, Subskrypcji, Szkoleń podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym cła oraz inne opłaty.
  2. Użytkownik może wybrać następujące metody płatności:
    1. przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia);
    2. płatność elektroniczna (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia).
  3. Usługodawca na stronach internetowych Serwisu informuje Użytkownika o terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Użytkownika w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.

XII. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKÓW

  1. Użytkownik będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Użytkownik może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy udostępnianego przez Usługodawcę w Serwisie Internetowym.
  3. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło zawarcie Umowy.
  4. Usługodawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta, prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  5. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadkach określonych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta.
  6. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone m.in. w przypadkach:
    1. Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2. Umowy, której przedmiotem jest dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o prenumeratę;
    3. Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
  7. Pozostałe wyjątki od prawa do odstąpienia od Umowy zostały wskazane w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta.
  8. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności rzeczy. W przypadku Umowy, której przedmiotem był Towar zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Usługodawcy.
  9. Usługodawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Usługodawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta.
  10. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę, Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  11. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności rzeczy.
  12. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
  13. Usługodawca, na żądanie Konsumenta, udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej dostarczanej przez Usługodawcę, z wyjątkiem:
    1. gdy są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
    2. tych, które dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej przez Usługodawcę;
    3. gdy zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków.
  14. Konsument ma prawo odzyskać Treści cyfrowe od Usługodawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy, w terminie 14 dni w formacie CSV lub innym powszechnie używanym, przeznaczonym do odczytu maszynowego.
  15. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie treści cyfrowej, Konsument powstrzymuje się od korzystania z tej Treści cyfrowej lub udostępniania ich osobom trzecim.
  16. Każdy Użytkownik Serwisu jest zobowiązany do:
    1. korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami, a także postanowieniami Regulaminu, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich,
    2. wprowadzania w Serwisie danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz informowania niezwłocznie o jakichkolwiek zmianach dotyczących przekazanych Usługodawcy danych,
    3. niestosowania urządzeń, oprogramowania oraz metod mogących zakłócić działanie Serwisu,
    4. niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  17. Użytkownik nie może prowadzić działań zmierzających do obciążania skrzynek odbiorczych innych Użytkowników czy Usługodawcy, a w szczególności nie jest dopuszczalne wysyłanie wiadomości reklamowych.

XIII. REKLAMACJE DOTYCZĄCE TREŚCI CYFROWYCH I TOWARÓW

  1. Usługodawca zobowiązuje się dostarczyć Treści cyfrowe i Towary, które są zgodne z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych, Umową sprzedaży, z wyjątkiem Towarów używanych, których konkretna cecha odbiega od wymogów zgodności z Umową. Usługodawca poinformuje Użytkownika o braku konkretnej cechy odbiegającej od wymogów zgodności z Umową.
  2. Usługodawca odpowiada z tytułu niezgodności Treści cyfrowej z Umową na zasadach określonych w art. 43i-43l Ustawy o prawach konsumenta wobec Użytkownika będącego Konsumentem oraz Użytkownika będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Rękojmia wobec Przedsiębiorców jest wyłączona.
  3. Usługodawca odpowiada z tytułu niezgodności Towaru z umową na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta wobec Użytkownika będącego Konsumentem oraz Użytkownika będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Rękojmia wobec Przedsiębiorców jest wyłączona.
  4. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Użytkownika gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres WYDAWNICTWO PRAWO DLA PRAKTYKÓW MAGDALENA WINIARCZYK, ul. Pełczyńskiego 13 lok. 35, 01-471 Warszawa, na adres poczty elektronicznej: e-sklep@prawodlapraktykow.pl, numer telefonu +48 505464102.
  5. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
  6. Celem rozpatrzenia reklamacji dotyczącej Towarów Użytkownik powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu.
  7. W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Użytkownika.
  8. W związku z rozpatrzeniem reklamacji i ustalenia czy brak zgodności Treści cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Użytkownika, Użytkownik ma obowiązek współpracy z Usługodawcą. Usługodawca zadba, aby współpraca ta przebiegała w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla Konsumenta środków technicznych.

XIV. REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Użytkownik może zgłaszać Usługodawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Serwisu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: WYDAWNICTWO PRAWO DLA PRAKTYKÓW MAGDALENA WINIARCZYK, ul. Pełczyńskiego 13 lok. 35, 01-471 Warszawa, na adres poczty elektronicznej: e-sklep@prawodlapraktykow.pl, numer telefonu +48 505464102.
  2. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
  3. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Użytkownika.

XV. PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

  1. Usługodawca w ramach zawarcia Umowy o dostarczenie usługi cyfrowej, Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, Umowy o świadczenie usługi szkolenia , udziela Użytkownikowi nieodpłatnej i niewyłącznej licencji do korzystania z Treści cyfrowych, Usług cyfrowych, materiałów edukacyjnych udostępnianych w szczególności w ramach Szkoleń (dalej zwanych: „Przedmiotem Licencji”) na polach eksploatacji przez okres trwania Umowy, (dalej zwanej: „Licencją”). Usługodawca udziela Użytkownikowi Licencji do korzystania z Przedmiotu Licencji na następującym polu eksploatacji:
    1. wprowadzania Przedmiotu do pamięci komputera Użytkownika;
    2. wykorzystywanie, w tym w szczególności odtwarzanie, w dowolnej formie tylko i wyłącznie na własne, prywatne potrzeby Użytkownika.
  2. Biorąc pod uwagę ppkt 1 powyżej, Użytkownikowi zabrania się m.in.: rejestrowania, kopiowania, powielania, rozpowszechniania w całości lub w części, upubliczniania w szczególności w mediach społecznościowych, wprowadzania do obrotu, wykorzystywania w celach marketingowych i promocyjnych Przedmiotu Licencji oraz wszelkich innych czynności wykraczających poza pola eksploatacji, określone w ppkt 1 powyżej.
  3. Usługodawca oświadcza, że posiada prawo do wszystkich Przedmiotów Licencji, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej.
  4. Licencjobiorcy nie przysługuje prawo do:
    1. wykorzystywania Przedmiotu w sposób inny niż wyraźnie określony w ppkt. 1 powyżej (w zależności od rodzaju Licencji),
    2. wykorzystywania Przedmiotu licencji w kontekście oszczerczym lub innym, który można uznać za zniesławiający, obsceniczny lub niezgodny z prawem.
    3. wykorzystywania Przedmiotu licencji (w całości lub w części) jako znaku towarowego, logo lub innej identyfikacji.
    4. odsprzedaży, ponownej dystrybucji, udostępniania lub przekazywania Przedmiotu licencji, z wyjątkiem przypadków wyraźnie określonych w niniejszym Regulaminie.

XVI. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Użytkownik będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy;
    2. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Usługodawcą;
    3. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Użytkownikiem a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
    4. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

XVII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Podane przez Użytkowników dane osobowe Usługodawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z, dostępną na stronie Serwisu.

XVIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Wyłącznym źródłem zobowiązań Usługodawcy jest niniejszy Regulamin oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
  2. Zawarte w niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumenta, w przedmiocie odstąpienia od umowy, reklamacji, automatyzowania cen, właściwości sądu oraz zmian w Regulaminie, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Nie stosuje się zapisów o pozasądowych sposobach rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  3. Regulamin jest dostępny w języku polskim.
  4. Powielanie bądź publikowanie niniejszego Regulaminu lub jego części bez pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione.
  5. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
  6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, będącym Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  7. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, będącym Przedsiębiorcą, z wyłączeniem osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, dla których Umowa świadczenia Usług drogą elektroniczną jest bezpośrednio związana z ich działalnością gospodarczą, ale nie ma charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  9. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Użytkownik zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Serwisu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Użytkownicy posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Użytkownik posiadający Konto, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Usługodawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.

Lista dostawców usług, z których korzystamy przy prowadzeniu Strony Internetowej

 

 

Podmiot

Cel

Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie

Zrealizowanie płatności

InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie

Zrealizowanie zamówienia

Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie

Zrealizowanie zamówienia

Agnieszka Sorbian Usługi księgowe z siedzibą w Warszawie

Obsługa księgowa

TIP Roman Winiarczyk z siedzibą w Warszawie

Zrealizowanie zamówienia

Google Ireland Ltd. (Google Cloud, Google Analytics, Google Analytics 360, Fabric Software) z siedzibą w Irlandii

Mierzenie ruchu na stronach internetowych, raportowanie o błędach aplikacji, tworzenie statystyk

Google Ireland Ltd. z siedzibą w Irlandii

Analizowanie aktywności Klientów

Google Ireland Ltd. (Google Adwords, Double Click Manager, Double Click Search, Remarketing Service, Firebase) z siedzibą w Irlandii

Mierzenie efektywności kampanii reklamowych, zarządzanie kampaniami reklamowymi

Meta Platforms Ireland Limited

Popularyzacja Sklepu Internetowego za pomocą serwisu społecznościowego Facebook.com

Meta Platforms Ireland Limited

Popularyzacja Sklepu Internetowego za pomocą serwisu społecznościowego Instagram.com

Microsoft Corporation z siedzibą w USA

Ułatwienie komunikacji za pośrednictwem strony internetowej Sklepu Internetowego przy wykorzystaniu narzędzia skype.com

 

Szanowni Użytkownicy wersji online Poradnika Instytucji Kultury!

Specjalnie dla Państwa ułatwiamy korzystanie z nowej wersji Poradnika Instytucji Kultury online.

Od tej pory logowanie się do serwisu jest możliwe poprzez zakładkę Moje konto.


Po kliknięciu w Moje konto w polu *Użytkownik należy podać adres email.

Chodzi o taki adres email, który został nam podany przy ostatnim zamówieniu dostępu online do Poradnika Instytucji Kultury albo zamówieniu prenumeraty Poradnika Instytucji Kultury, o ile jest to pakiet umożliwiający korzystanie także z wersji online.

Po wpisaniu adresu email należy kliknąć w tekst Nie pamiętasz hasła? a następnie ustawić nowe hasło.

W razie problemów z zalogowaniem się prosimy o kontakt pod adresem mailowym e–sklep@prawodlapraktykow.pl, podając nazwę Klienta, NIP lub imię i nazwisko osoby zamawiającej dostęp online lub prenumeratę.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem po zakładce Moje konto.

Instrukcja Video do zapoznania się z przewodnikiem dodawania użytkowników.

Życzymy dużo sukcesów w życiu zawodowym!
Zespół Wydawnictwa Prawo dla Praktyków