Zagadnienie

Nasza galeria jest samorządową instytucją kultury. W ramach działalności organizujemy wystawy, którym zawsze towarzyszy wernisaż, podczas którego przygotowujemy poczęstunek: ciastka, soki, wino. Zakup tych produktów finansujemy z otrzymanej dotacji. Kontrola audytu wykazała, że niezgodnie z prawem dokonywaliśmy zakupu wina na wernisaże. Jako podstawę podano przepisy:   art. 35 ustawy o finansach publicznych z 30 czerwca 2005 r.,   ustawę o przeciwdziałaniu alkoholizmowi i wychowywaniu w trzeźwości (bez podania konkretnego przepisu),   Kodeks pracy zakazujący podawania i spożywania alkoholu w miejscu pracy. Nadmieniam, że alkohol (wino) podawane było gościom przybywającym na wernisaże, a nie pracownikom galerii. Ilość podawanego alkoholu pozwalała na wypicie przeciętnie 2 lampek wina. Czy stanowisko audytu jest prawidłowe? Jeśli tak, to czy jest możliwość dokonywania tych zakupów ze środków własnych galerii? Czy kwotę, którą mamy zwrócić w związku z decyzją audytu, mamy pokryć z dochodów własnych galerii, czy z „własnej kieszeni”?
Ta treść dostępna jest tylko dla użytkowników z aktywną subskrypcją.

Tagi

alkohol, zakup alkoholu

Zadaj pytanie ekspertowi

Prenumeratorzy „Poradnika Instytucji Kultury” w wersji Standard+ i Premium oraz użytkownicy serwisu „Poradnik Instytucji Kultury Online” w wersji Standard+ i Premium mogą zadać pytanie ekspertom.

Jeśli jesteś niezalogowany, również nie możesz zadać pytania naszemu ekspertowi. Jeśli chcesz zadać pytanie, wykup dostęp Standard+ lub Premium na minimum trzy miesiące.

Zadaj pytanie ekspertowi

Przed zadaniem nam pytania gorąco zachęcamy do sprawdzenia w archiwum Poradnika Instytucji Kultury, czy danego zagadnienia nie poruszaliśmy już na łamach naszego czasopisma. Może się okazać, że zdecydowanie przyspieszy to uzyskanie odpowiedzi na nurtujące Państwo problemy. Zachęcam do bieżącego korzystania z archiwum Poradnika Instytucji Kultury zawsze wtedy, gdy mają Państwo wątpliwości dotyczące stosowania przepisów w Państwa instytucji kultury.

Prenumeratorzy „Poradnika Instytucji Kultury” w wersji Standard+ i Premium oraz użytkownicy serwisu „Poradnik Instytucji Kultury Online” w wersji Standard+ i Premium mogą zadać pytanie ekspertom.
Szanowni Użytkownicy wersji online Poradnika Instytucji Kultury!

Specjalnie dla Państwa ułatwiamy korzystanie z nowej wersji Poradnika Instytucji Kultury online.

Od tej pory logowanie się do serwisu jest możliwe poprzez zakładkę Moje konto.


Po kliknięciu w Moje konto w polu *Użytkownik należy podać adres email.

Chodzi o taki adres email, który został nam podany przy ostatnim zamówieniu dostępu online do Poradnika Instytucji Kultury albo zamówieniu prenumeraty Poradnika Instytucji Kultury, o ile jest to pakiet umożliwiający korzystanie także z wersji online.

Po wpisaniu adresu email należy kliknąć w tekst Nie pamiętasz hasła? a następnie ustawić nowe hasło.

W razie problemów z zalogowaniem się prosimy o kontakt pod adresem mailowym e–sklep@prawodlapraktykow.pl, podając nazwę Klienta, NIP lub imię i nazwisko osoby zamawiającej dostęp online lub prenumeratę.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem po zakładce Moje konto.

Instrukcja Video do zapoznania się z przewodnikiem dodawania użytkowników.

Życzymy dużo sukcesów w życiu zawodowym!
Zespół Wydawnictwa Prawo dla Praktyków