Bezpłatny kurs dla pracownika instytucji kultury

Zagadnienie

Pracownik gminnego ośrodka kultury wybiera się bezpłatny kurs. Instytucja ma kilka pytań związanych z dokształcaniem pracownika.
  1. Czy pracownik w formie pisemnej ma się zwrócić do pracodawcy o wyrażenie zgody na pokrycie kosztów dojazdu? Czy pracodawca ma skierować pracownika na kurs?
  2. Czy trzeba zawrzeć umowę na podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika i czy na ten kurs ma kierować pracodawca?
  3. Jak inaczej uregulować kwestię podnoszenia kwalifikacji w sytuacji, gdy przepisy nie wymagają zawarcia umowy na piśmie?
  4. Czy trzeba podpisać umowę, gdy kurs jest bezpłatny i odbywa się poza godzinami pracy? Oczywiście teoretycznie, bo pracownik pracuje w systemie równoważnego czasu pracy, a grafik zostanie tak ułożony, by uwzględnić jego udział w kursie. Sporadycznie mogą się jednak zdarzyć sytuacje, że z powodu obowiązków służbowych opuści kurs.
  5. Czy pracownikowi będzie przysługiwał urlop szkoleniowy, skoro zajęcia odbywają się poza godzinami pracy, a nauka opiera się na zaliczeniu semestru? Dodam, że jedynie na koniec kursu jest przewidziany egzamin (certyfikat), potwierdzający uzyskane kwalifikacje zawodowe.
  6. Jak rozliczać refundację przez pracodawcę kosztów dojazdu — czy na zasadzie delegacji na każdy dzień udziału w zajęciach, czy może jakimś ryczałtem wypłacanym miesięcznie na podstawie np. potwierdzenia (wskazanie dat) udziału pracownika w kursie i wystawionym przez organizatora kursu?
Ta treść dostępna jest tylko dla użytkowników z aktywną subskrypcją.

Tagi

bezpłatne kursy, kursy dla pracowników

Zadaj pytanie ekspertowi

Prenumeratorzy „Poradnika Instytucji Kultury” w wersji Standard+ i Premium oraz użytkownicy serwisu „Poradnik Instytucji Kultury Online” w wersji Standard+ i Premium mogą zadać pytanie ekspertom.

Jeśli jesteś niezalogowany, również nie możesz zadać pytania naszemu ekspertowi. Jeśli chcesz zadać pytanie, wykup dostęp Standard+ lub Premium na minimum trzy miesiące.

Zadaj pytanie ekspertowi

Przed zadaniem nam pytania gorąco zachęcamy do sprawdzenia w archiwum Poradnika Instytucji Kultury, czy danego zagadnienia nie poruszaliśmy już na łamach naszego czasopisma. Może się okazać, że zdecydowanie przyspieszy to uzyskanie odpowiedzi na nurtujące Państwo problemy. Zachęcam do bieżącego korzystania z archiwum Poradnika Instytucji Kultury zawsze wtedy, gdy mają Państwo wątpliwości dotyczące stosowania przepisów w Państwa instytucji kultury.

Prenumeratorzy „Poradnika Instytucji Kultury” w wersji Standard+ i Premium oraz użytkownicy serwisu „Poradnik Instytucji Kultury Online” w wersji Standard+ i Premium mogą zadać pytanie ekspertom.
Szanowni Użytkownicy wersji online Poradnika Instytucji Kultury!

Specjalnie dla Państwa ułatwiamy korzystanie z nowej wersji Poradnika Instytucji Kultury online.

Od tej pory logowanie się do serwisu jest możliwe poprzez zakładkę Moje konto.


Po kliknięciu w Moje konto w polu *Użytkownik należy podać adres email.

Chodzi o taki adres email, który został nam podany przy ostatnim zamówieniu dostępu online do Poradnika Instytucji Kultury albo zamówieniu prenumeraty Poradnika Instytucji Kultury, o ile jest to pakiet umożliwiający korzystanie także z wersji online.

Po wpisaniu adresu email należy kliknąć w tekst Nie pamiętasz hasła? a następnie ustawić nowe hasło.

W razie problemów z zalogowaniem się prosimy o kontakt pod adresem mailowym e–sklep@prawodlapraktykow.pl, podając nazwę Klienta, NIP lub imię i nazwisko osoby zamawiającej dostęp online lub prenumeratę.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem po zakładce Moje konto.

Instrukcja Video do zapoznania się z przewodnikiem dodawania użytkowników.

Życzymy dużo sukcesów w życiu zawodowym!
Zespół Wydawnictwa Prawo dla Praktyków