Pozostałe środki trwałe w księgach inwentarzowych

Zagadnienie

Miejska biblioteka publiczna wraz z filią ma w elektronicznej księdze inwentarzowej ponad 7500 pozycji majątku, w tym:
  • środki trwałe amortyzowane liniowo,
  • niskocenne wyposażenie amortyzowane jednorazowo, z czego część o wartości poniżej 500 zł,
  • pozostałe wyposażenie niskocenne niepodlegające amortyzacji i księgowane w kosztach zużycia materiałów (meble, regały, lady biblioteczne, krzesełka, czajniki, wentylatory, grzejniki itp.).
Biblioteka nie ma określonej dolnej wartości majątku, od której wprowadza się środki do inwentarza. Po denominacji w 1995 r. niektóre z pozycji majątku mają wartość mniejszą niż 1 zł, a nawet wartość 0 zł. Obecnie zdarzają się sytuacje, że monitor za 400 czy 600 zł wprowadza się do ewidencji pozostałych środków trwałych amortyzowanych jednorazowo, a do ewidencji pozabilansowej niepodlegającej amortyzacji — w „Zużycie materiałów”. Jaki podział zachować? Jak prawidłowo przyjmować w ewidencję? Czy meble powinny pozostać na ewidencji pozabilansowej, mimo że okres ich użytkowania jest dość długi? Czy istnieje możliwość wyksięgowania z ewidencji inwentarzowej pozostałych środków trwałych — tych amortyzowanych jednorazowo i tych w ewidencji pozabilansowej?
Ta treść dostępna jest tylko dla użytkowników z aktywną subskrypcją.

Tagi

niskocenne składniki majątku, środki trwałe

Zadaj pytanie ekspertowi

Prenumeratorzy „Poradnika Instytucji Kultury” w wersji Standard+ i Premium oraz użytkownicy serwisu „Poradnik Instytucji Kultury Online” w wersji Standard+ i Premium mogą zadać pytanie ekspertom.

Jeśli jesteś niezalogowany, również nie możesz zadać pytania naszemu ekspertowi. Jeśli chcesz zadać pytanie, wykup dostęp Standard+ lub Premium na minimum trzy miesiące.

Zadaj pytanie ekspertowi

Przed zadaniem nam pytania gorąco zachęcamy do sprawdzenia w archiwum Poradnika Instytucji Kultury, czy danego zagadnienia nie poruszaliśmy już na łamach naszego czasopisma. Może się okazać, że zdecydowanie przyspieszy to uzyskanie odpowiedzi na nurtujące Państwo problemy. Zachęcam do bieżącego korzystania z archiwum Poradnika Instytucji Kultury zawsze wtedy, gdy mają Państwo wątpliwości dotyczące stosowania przepisów w Państwa instytucji kultury.

Prenumeratorzy „Poradnika Instytucji Kultury” w wersji Standard+ i Premium oraz użytkownicy serwisu „Poradnik Instytucji Kultury Online” w wersji Standard+ i Premium mogą zadać pytanie ekspertom.
Szanowni Użytkownicy wersji online Poradnika Instytucji Kultury!

Specjalnie dla Państwa ułatwiamy korzystanie z nowej wersji Poradnika Instytucji Kultury online.

Od tej pory logowanie się do serwisu jest możliwe poprzez zakładkę Moje konto.


Po kliknięciu w Moje konto w polu *Użytkownik należy podać adres email.

Chodzi o taki adres email, który został nam podany przy ostatnim zamówieniu dostępu online do Poradnika Instytucji Kultury albo zamówieniu prenumeraty Poradnika Instytucji Kultury, o ile jest to pakiet umożliwiający korzystanie także z wersji online.

Po wpisaniu adresu email należy kliknąć w tekst Nie pamiętasz hasła? a następnie ustawić nowe hasło.

W razie problemów z zalogowaniem się prosimy o kontakt pod adresem mailowym e–sklep@prawodlapraktykow.pl, podając nazwę Klienta, NIP lub imię i nazwisko osoby zamawiającej dostęp online lub prenumeratę.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem po zakładce Moje konto.

Instrukcja Video do zapoznania się z przewodnikiem dodawania użytkowników.

Życzymy dużo sukcesów w życiu zawodowym!
Zespół Wydawnictwa Prawo dla Praktyków