Infomat na utrzymaniu biblioteki

Zagadnienie

Biblioteka znajduje się w budynku należącym do gminy i zgodnie ze statutem ma prawo do użytkowania pomieszczeń. W sierpniu 2012 r. do budynku biblioteki urząd miasta podłączył infomat. Od 2010 r. biblioteka otrzymuje od organizatora niezmienną dotację podmiotową. Od tej pory — z powodu działania urządzenia — koszty biblioteki z tytułu zużycia energii elektrycznej wzrosły o 600 zł miesięcznie (w sumie około 5000 zł). Biblioteka nie otrzymuje od gminy żadnych dodatkowych środków na pokrycie kosztów zasilania infomatu prądem, a wysokość dotacji podmiotowej nie zmienia się już od kilku lat. Zgodnie z umową partnerską z Departamentem Turystyki i Promocji Urzędu Marszałkowskiego miasto ma obowiązek utrzymania infomatów. Czy gmina jako organizator miejskiej biblioteki i właściciel budynku ma prawo do takiego postępowania? Jakie argumenty prawne należy zastosować, aby biblioteka nie ponosiła kosztów utrzymania infomatu?
Ta treść dostępna jest tylko dla użytkowników z aktywną subskrypcją.

Tagi

biblioteka, koszty organizatora przerzucone na instytucję kultury, organizator działalności kulturalnej, relacje z organizatorem

Zadaj pytanie ekspertowi

Prenumeratorzy „Poradnika Instytucji Kultury” w wersji Standard+ i Premium oraz użytkownicy serwisu „Poradnik Instytucji Kultury Online” w wersji Standard+ i Premium mogą zadać pytanie ekspertom.

Jeśli jesteś niezalogowany, również nie możesz zadać pytania naszemu ekspertowi. Jeśli chcesz zadać pytanie, wykup dostęp Standard+ lub Premium na minimum trzy miesiące.

Zadaj pytanie ekspertowi

Przed zadaniem nam pytania gorąco zachęcamy do sprawdzenia w archiwum Poradnika Instytucji Kultury, czy danego zagadnienia nie poruszaliśmy już na łamach naszego czasopisma. Może się okazać, że zdecydowanie przyspieszy to uzyskanie odpowiedzi na nurtujące Państwo problemy. Zachęcam do bieżącego korzystania z archiwum Poradnika Instytucji Kultury zawsze wtedy, gdy mają Państwo wątpliwości dotyczące stosowania przepisów w Państwa instytucji kultury.

Prenumeratorzy „Poradnika Instytucji Kultury” w wersji Standard+ i Premium oraz użytkownicy serwisu „Poradnik Instytucji Kultury Online” w wersji Standard+ i Premium mogą zadać pytanie ekspertom.
Szanowni Użytkownicy wersji online Poradnika Instytucji Kultury!

Specjalnie dla Państwa ułatwiamy korzystanie z nowej wersji Poradnika Instytucji Kultury online.

Od tej pory logowanie się do serwisu jest możliwe poprzez zakładkę Moje konto.


Po kliknięciu w Moje konto w polu *Użytkownik należy podać adres email.

Chodzi o taki adres email, który został nam podany przy ostatnim zamówieniu dostępu online do Poradnika Instytucji Kultury albo zamówieniu prenumeraty Poradnika Instytucji Kultury, o ile jest to pakiet umożliwiający korzystanie także z wersji online.

Po wpisaniu adresu email należy kliknąć w tekst Nie pamiętasz hasła? a następnie ustawić nowe hasło.

W razie problemów z zalogowaniem się prosimy o kontakt pod adresem mailowym e–sklep@prawodlapraktykow.pl, podając nazwę Klienta, NIP lub imię i nazwisko osoby zamawiającej dostęp online lub prenumeratę.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem po zakładce Moje konto.

Instrukcja Video do zapoznania się z przewodnikiem dodawania użytkowników.

Życzymy dużo sukcesów w życiu zawodowym!
Zespół Wydawnictwa Prawo dla Praktyków